Jeugd

24 Mei begint voor alle nieuwe DKV-leden tot 18 jaar de training basisvaardigheden voor de jeugd.Kijk voor meer info op www.facebook.com/WEDSTRIJDPLOEGDKV

Deze introductiecursus is erop gericht om de beginselen van het kanovaren aan te leren, zodat je lekker in de boot zit en veilig op de IJssel kunt varen.

De volgende onderdelen komen aan bod:

- in en uit de kano stappen;
- verschillende peddelslagen;
- juiste manier om de peddel vast te houden;
- sturen, stoppen, bochten varen en draaien met de kano;
- varen op de IJssel;
- stroming op de IJssel, omgaan met scheepvaart;
- kennismaken met verschillende soorten kano's;
- omslaan en veilig uit de boot komen.

Introductielessen

De lessen worden gegeven vanaf het terrein van de Deventer Kano Vereniging. Er wordt gebruik gemaakt van materiaal (kano’s, peddels en zwemvesten) van DKV. Omkleden en douchen kan in het clubhuis.
Zorg voor makkelijke kleding, die nat mag worden (spatwater, omgaan) en een droge set kleding, voor het        geval dat.

Open avond

Elke woensdagavond is er open avond bij de DKV. Tijdens deze avond is iedereen van harte welkom om binnen te komen lopen en mee te doen met de introductielessen.
De training is onderdeel van het promotielidmaatschap van DKV. Dit kennismakingslidmaatschap is geldig tot 1 mei 2016. De kosten voor jeugdleden tot 18 jaar bedragen € 85,- inclusief gebruik van alle materialen (kano, zwemvest, peddel).

Trainingstijden

De jeugdtraining vindt plaats op de maandagavond van 19.00 tot 20.00. Onder leiding van jeugdtrainer Lennard Vaandrager wordt er gevaren in de Cebecohaven, op de IJssel en op het zandgat (Veenoordkolk). Tijdens de jeugdtraining komen verschillende disciplines binnen onze vereniging (recreatievaren, wedstrijdvaren, kanopolo) aan de orde.

In het winterseizoen is het te donker om 's avonds nog te varen, daarom wordt er hard gelopen en in onze eigen sportzaal bij het clubhuis worden diverse oefeningen gedaan.

Na verloop van tijd kunnen de jeugdleden doorstromen naar bijvoorbeeld de wedstrijdtraining of de polotraining.

Na afloop van de training basisvaardigheden kunnen de cursisten doorstromen naar de jeugdtraining (vlakwater of kanopolo). Deze wordt eveneens gegeven op de maandagavond, van 19.00 tot 20.00.

Meestal half mei start de kennismakings / beginners kanocursus voor de jeugd. Die lessen zijn apart van de cursus voor volwassenen. In 6 lessen worden basis kanovaardigheden aangeleerd en wordt kennis gemaakt met het soms woelige IJsselwater.

Lijkt het je leuk om een keer met ons mee te varen? Neem dan contact op met de jeugdcommissie via dkvwedstrijd@deventerkanovereniging.nl