Kanopolo bij Outdoor Deventer

Kanopolo is een soort rugby in de kano. Het is wild: beuken en botsen in de kano. Het is snelheid: heen en weer sprinten en een vliegende bal. Het is tactiek: aanvallen en verdedigen met je team. Het is behendigheid: controleer je boot en beheers de bal. En het is veilig: je zit in je kano met zwemvest aan en helm op.
Dit alles doen we bij Kanopolo Deventer bijna elke dag! Elke doordeweekse avond traint er één of meerdere groepen. In de zomer is het een heerlijke sport op het water. In de winter kan je je goed aankleden en stap je in je kano en in een andere werkelijkheid. We doen we mee aan verschillende toernooien en eind juni is het groot feest op ons eigen toernooi.

Meedoen

Je zou het niet zeggen, maar kanopolo is ook nog eens toegankelijk. Je kan starten met de ‘kanopolo experience’. Hier start je met andere beginners en kan je heerlijk aankloten met alle facetten van het spel. Je kan eerst een keer gratis uitproberen. Daarna kan je twee maanden meedoen met de ‘kanopolo experience’. Lid worden is de volgende stap. Interesse? Neem dan contact met ons op en kom een keer kanopolo uitproberen. Na de training drinken we altijd een drankje met zijn allen. Het liefst op een mooie avond rond de vuurton op de dijk met een mooie zonsondergang boven Deventer!
Meer informatie op de pagina: Meedoen

Wat is kanopolo?

Kanopolo is een kleine, maar snel groeiende sport in Nederland. Een intensieve en explosieve team- en contactsport die misschien wel het beste te vergelijken is met rugby in een kano. Twee teams van elk vijf spelers en maximaal drie wissels, spelen op een veld van 23 bij 35 meter. De goals hangen twee meter boven het water en zijn één bij anderhalve meter groot. Er wordt niet met een vaste keeper gespeeld. Degene die als eerste terug is bij het eigen doel neemt die rol op zich door met de peddel in de lucht te proberen de bal tegen te houden. Een wedstrijd duurt twee keer tien minuten en dat zegt misschien wel genoeg over de intensiteit van de inspanning. Aanvallen en verdedigen volgen elkaar snel op, waardoor een wedstrijd een spectaculaire ervaring is. Zowel om te doen als om te zien.
Meer informatie op de pagina: Wat is kanopolo

Kanopolo

Deventer

De kanopolodiscipline bij de Deventer kanovereniging heeft een legendestatus binnen de kanopolowereld. Eind jaren negentig vormde er een harde kern sporters die elke dag gingen trainen en zo het kanopolo internationaal naar een hoger niveau trok. Met twaalf landskampioenschappen, negenmaal Europees clubkampioen en hofleverancier voor het Nederlands team dat tussen 2000 en 2012 drie keer wereldkampioen en twee keer Europees kampioen werd. Al deze trainingsarbeid was mogelijk door de goede sfeer en de gezelligheid. Na dit sportieve succes is Kanopolo Deventer uitgegroeid tot een recreatieve groep waar sportiviteit en gezelligheid de boventoon voeren. Onze derde helft bij de vuurton op de dijk, met het indrukwekkende en karakteristieke uitzicht op de Deventer skyline, is een wekelijks moment om naar uit te kijken.

We hebben bij de Deventer kanovereniging teams op elk niveau, Meer informatie over onze: Teams

Extreme Sports Bike
Extreme Sports Mountain Climbing

Wat staat er in de planning