Corona maatregelen na 11 mei

Het kabinet heeft de maatregelen in verband met de bestrijding van het coronavirus weer wat versoepeld. Na de jeugd t/m 18 jaar, mogen nu ook alle volwassenen vanaf 11 mei weer het water op. Daarbij moet men zich houden aan de bekende hygiënemaatregelen van het RIVM en 1,5 meter afstand van elkaar houden. Dit betekent dat er weer samen gesport mag worden bij DKV, let hierbij wel goed op de volgende punten:

Er mag alleen buiten gesport worden, het clubhuis blijft gesloten! De volgende plekken zijn dus niet toegankelijk:

• Kleedkamers: zorg dat je je thuis omkleed zowel voor als na het varen, spullen neerleggen in de kleedkamer mag ook niet. Douchen is niet toegestaan
  • Kantine: de kantine is gesloten en er mag geen gebruik van gemaakt worden
  • Sportzaal: binnen mag niet getraind worden, alleen buiten sporten is toegestaan
  • WC's: zorg dat je thuis naar de wc bent geweest voordat je naar DKV komt. Als het echt niet anders kan mag je gebruik maken van de toiletten, maar zorg dan dat je deze na gebruik desinfecteerd met een daarvoor geschikt middel (neem dit zelf mee!)

Er moet 1,5 meter afstand gehouden worden, zowel op de kant als op het water:

• Geef elkaar de ruimte, zowel op de kant als op het water
  • Vermijd zoveel mogelijk drukke tijdstippen
  • Wedstrijd en toer: er mag geen gebruik gemaakt worden van meerpersoonsboten
  • Polo: er mag niet volgens de normale spelregels gespeeld worden, er dient een andere invulling aan de training gegeven te worden
  • Zoek geen risico's op waardoor je bent aangewezen op hulp
  • Jeugd onder de 12 jaar is een uitzondering op deze regel, wel moet er 1.5 meter afstand tot de trainers gehouden worden

Wanneer mag je niet naar DKV komen:

• Volwassenen die behoren tot de risicogroepen volgens het RIVM (boven de 70 jaar of met onderliggende aandoeningen) of volwassenen met specifieke gezondheidsklachten mogen niet naar DKV komen
  • Wanneer je last hebt van neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn en hoesten of verhoging of koorts

Wat betreft het gebruik van verenigingsmateriaal:

• Het materiaal dient zowel voor als na gebruik ontsmet te worden, dit geldt voor alle verenigingsmaterialen (boten, peddels, zwemvesten, spatzeilen, ballen, helmen, etc.). Materiaal om het te ontsmetten dien je zelf mee te nemen!
  • Gebruik zo veel mogelijk eigen materiaal

Kijk voor meer informatie op:

Bij vragen: mail het bestuur.