Eskimoteercursus bij de Deventer Kano Vereniging

De Deventer Kano Vereniging organiseert vanaf vrijdag 12 januari de jaarlijkse zelfredzaamheid- en eskimoteercursus. De cursus is vol.

Kun je al kanoën en wil je lekkerder in je boot zitten, zekerder varen en weten wat je moet doen als je omgaat? En beter nog, als je om gaat ook weer overeind komen zonder te zwemmen? Dan is deze cursus perfect voor jou! Of kan je nog niet kanoën en wil je het wel leren én een voorsprong hebben als je ermee begint? Ook dan is deze cursus geschikt. Door alvast te oefenen in een (verwarmd) zwembad voel je je veel zekerder als je op open water gaat varen.

In 6 lessen van een uur leer je beter en veiliger in een kano zitten en wat te doen als je omslaat. Je leert gecontroleerd uitstappen onder water en oefent de eskimoteren waardoor je zonder uitstappen de kano weer rechtop draait. Verder leer je steunen met de peddel om te voorkómen dat je omgaat.

De cursus is bedoeld voor iedereen die zich veiliger in zijn/haar kano wil voelen. Mét of zonder kano ervaring. Mocht je al kunnen eskimoteren maar je wilt het perfectioneren of zonder peddel oefenen, dan ben je ook welkom.

De lessen zijn op 6 vrijdagavonden (12, 19, 26 januari en 2, 9 en 16 februari) van 20.00 - 21.00 uur in de Scheg in Deventer. Ben je nog geen lid van DKV dan zijn de kosten vanaf 18 jaar € 100,-- en tot 18 jaar € 60,--. DKV-leden betalen een gereduceerd tarief. Betalen na opgave op of voor de eerste cursusavond.

Voor materiaal wordt gezorgd, wel zwemkleding en een handdoek mee nemen.

Verzamelen en boten laden op de eerste avond om 19.00 bij het botenhuis van DKV: Gashavenstraat 9 in Deventer. De cursus wordt gegeven in kanopoloboten en wildwaterboten. Opgave: Paul van der Lee via mail: inschrijven@deventerkanovereniging.nl of telefonisch: 06-51139043.