Kanocursus start op 9 Mei

Kanocursus bij de Deventer Kanovereniging!

Op 9 mei start de kanocursus voor volwassenen (vanaf 18 jaar. Jonger? kijk bij Jeugdcursus!). Op 6 dinsdagavonden leer je de basisvaardigheden van het kanovaren. De lessen zijn op 9, 16, 23, 30 mei en 6 en 13 juni, steeds van 19.30 tot 21 uur.

Houd je van water en buiten zijn? Dan is kanoën een sport voor jou! Rustig recreatief een toertocht varen, meer uitdagend op wildwater-, vlakwater- of brandingvaren. Ben je een teamsporter? Dan kun je kanopolo komen spelen. Maar eerst leren kanovaren bij de Deventer Kano Vereniging (DKV). Onderdelen van de cursus zijn: in- en uitstappen (zonder nat te worden), diverse peddelsslagen, sturen, remmen, veiligvaren op de IJssel en kennismaken met diverse kano's. Enthousiast geworden, natuurlijk kun je daarna doorvaren als lid van de Deventer kanovereniging. De kanocursus kost voor volwassenen kost € 100,-, inclusief gebruik van alle materialen (kano, zwemvest, peddel).

Aanmelden voor de kanocursus kan op: inschrijven@deventerkanovereniging.nl

Kanoën biedt voor elk wat wils, zomer en winter. Voor iedereen is een vorm kanoën die precies bij jou past; kanoën kent wel 14 kanodisciplines! Je kunt bij de Deventer kanovereniging (DKV) individueel of in een team kanoën; toervaren, wedstrijdvlakwater varen of kanopoloën. Toervaren is de rustigste kanodiscipline; elke week op de IJssel, tijdens een van de vele toertochten of een kanotrektocht. Explosiever of duursporter? Probeer eens het vlakwatervaren van 500 meter tot marathons. Trekt een teamsport je meer? Dan is kanopolo wat voor jou: 2 teams van 5 mensen, bootje, balletje, netje en 10 minuten per wedstrijd en 2 trainingen per week.