Open dag DKV zat. 28 april van 13.00 – 16.00 uur.

De Deventer Kano Vereniging (DKV) organiseert haar Open dag op zaterdag 28 april van 13.00 uur tot 16.00 uur. Iedereen is welkom aan de Gashavenstraat 9 in Deventer. Tijdens deze dag kun je ervaren wat we zoal doen en ook jongeren en volwassenen spreken, die graag uit zullen leggen waarom zij zoveel plezier hebben in hun discipline van de kanosport.

Hou je van water en ben je sportief? Wil je weten wat er nu zo leuk is aan kanoën? Wil je eens uitproberen hoe het voelt om in een kano te zitten? Stap tijdens de opendag zelf in de kano.

Vaar een proefrondje in verschillende soorten kano`s onder deskundige begeleiding van onze leden. Neem voor de zekerheid droge kleren mee.

Verder kun je informatie krijgen over DKV en de kanodisciplines; DKV-ers vertellen graag over hun ervaringen met deze veelzijdige sport. Tijdens de open dag kun je een kanopolotraining meemaken en ook de wedstrijdvaarders zijn van de partij.

De Deventer Kano Vereniging bestaat nu 85 jaar en heeft zo’n 150 leden in de leeftijd van 8 tot 88. De leden beoefenen vooral de disciplines toerkanoën, kanopolo en wedstrijdvlakwater kanoën. Daarnaast worden er ook uitstapjes gemaakt naar het zeekanoën en wild water varen. Verder heeft DKV een historie in de wedstrijdsport: de vlakwater kanoërs behalen regelmatig medailles bij wedstrijden en onze kanopoloërs behoren al jaren bij de wereldtop.Nog niet direct toe aan wedstrijden? Je kunt ook lekker meetrainen zonder meteen een wedstrijd te spelen of kiezen voor het toervaren; rustige tochtjes op de IJssel, door Nederland en Europa.

We heten je op de Open dag welkom in ons botenhuis met kantine en sportzaal. De koffie staat klaar!
De prachtige locatie van onze vereniging met het uitzicht op de IJssel is op zich al de moeite waard om te komen kijken…

Enthousiast geworden? Schrijf je in voor 1 van de cursussen: In 6 lessen leer je in- en uitstappen in een kano, diverse peddelslagen en hoe je veilig op de IJssel kunt varen.

Wat heb je nodig om te kanoën; eigenlijk niet zoveel. Een zwemdiploma in elk geval en kleding en schoenen die nat mogen worden en een handdoek. Kleding bij voorkeur geen katoen; als dat nat wordt dan wordt het koud. Eigenlijk is alle buitensportkleding wel geschikt. Natuurlijk is er ook speciale kanokleding te koop, maar dat is van later zorg. Eerst maar een leren kanoën.

.