Veluwerally 2016, Kanosport komt naar Deventer

Kanoliefhebbers uit het hele land komen 24 en 25 September naar Deventer. De Veluwerally verwacht tijdens de 38e editie zo’n 400 vaarders die verschillende afstanden varen over de IJssel. Dit jaar is voor het eerst de officiele startplaats in Deventer, vanaf stadscamping de Worp, waar veel vaarders eerst kamperen. De Deventer Kanovereniging samen met de kano-activiteitencommissie van het Watersportverbond en 6 andere verenigingen hebben dit jaar Deventer tot startplaats gekozen. De waterstand en de ligging van de startlocatie gaven de doorslag.

Op zaterdag van 14:00 tot 19:00 is er een kanomarkt en kunnen belangstellenden komen kijken. De Deventer kanovereniging DKV geeft informatie over kanovaren, gelijk proefvaren kan ook, tot uiterlijk 17:00. De start van de Veluwerally zal plaatsvinden vanaf de camping op De Worp. Daar komt de kampeerplaats voor de vaarders, een kanomarkt, het organisatieburo en de startplaats.

DKV heeft dit jaar een andere rol, dit jaar geen controle en finishpost bij DKV. Daarom willen we nog wel wat aandacht vragen door op zaterdag middag proefvaren. Op zaterdag willen we van 14:00 tot max 17:00 uur proefvaren aanbieden aan geinteresseerden uit Deventer e.o.. Dat doen we vooral met canadese kano's van Kanoverhuur Oost. Bij camping De Worp instappen en varen in de kop van de Hank. Let op de veerpont!

Zondag 25 September is de start van de IJsseltocht, vanaf 7:30 starten de 80 km vaarders, na 8 uur de 50 en de 35 km vaarders. Vanaf 8:30 starten ook de 20 km vaarders voor een tocht naar
Wijhe, een afstand voor beginners en met alle soorten kano’s. Een medaille is er voor alle ingeschreven vaarders die op tijd bij de eindposten komen. Voor meer informatie en inschrijven, ga naar www.veluwerally.nl

Leuke uitdaging, maar geen kano? Huur dan een kano voor de dag bij Kanoverhuur Oost

De te varen afstanden zijn dit jaar iets anders dan voorheen. Naast de gebruikelijke 35km (van Deventer naar Hattem) en 50km (van Deventer naar Kampen) is een nieuwe, kortere afstand toegevoegd, de 20km (naar Wijhe). De 100km is vervangen door een tocht van 80 kilometer waarbij eerst vanaf de Worp stroomopwaarts wordt gevaren tot een keerpunt (nabij Gorssel). Deze 80km tocht eindigt daardoor net als de 50km in Kampen.

Leden van DKV krijgen 10% korting op het inschrijfgeld als ze via de vereniging inschrijven voor zaterdag 17 september (het inschrijfgeld wordt dan € 10). Bovendien kunnen we, als we weten wie er allemaal deelnemen, het vervoer van boten terug naar de club beter organiseren. Als je wilt meedoen aan de Veluwerally, kun je inschrijven op één van de inschrijflijsten die bij DKV op het prikbord (beneden in de hal en boven in de kantine) zijn opgehangen of aanmelden via dkvtoer@deventerkanovereniging.nl. Wij zorgen dan voor een inschrijving namens de vereniging bij de organisatie.