Reddingsoefeningen zwembad 18 maart en 1 april doorslaand succes!

Op 18 maart en 1 april hebben we reddingsoefeningen gehouden in het Borgelerbad. Het aantal deelnemers was wel wat gering maar de belangstelling  en het enthousiasme groot. Met een groep van vier en een groep van vijf hebben we een aantal reddingstechnieken doorgenomen, waaronder de hielhaakmethode:

Demo hielhaakredding

Erg nuttig werd vooral de oefening van de peddelbrug of H-redding gevonden. Deze vorm van redden is makkelijk in groepen. Tochten vaar je meestal met z'n allen in dezelfde richting. Een puntjesredding (ookwel eskimoredding) is dan niet makkelijk omdat je je boot dan haaks op die van de drenkeling moet krijgen. Als iemand voor je omgaat kan je met deze methode makkelijk assistentie verlenen, kijk maar:

Demo peddelbrug 1 en demo peddelbrug 2

Volgend winterseizoen gaan we weer in het zwembad oefenen, deze zomer doen we dat buiten. Reddingen zijn door iedereen te leren. Goed om te weten en te beheersen als je een toer- of zeetocht wil varen, maar ook gewoon leuk om te kunnen. En het is voor alle leeftijden!

Wil je meer weten over reddingen of wil je ook graag een reddingsoefening meemaken neem dan kontakt met me op:

Paul van der Lee - inschrijven(at)deventerkanovereniging.nl - 06-51139043