Vijfde Internationale Kanopolotoernooi Deventer, weer een groot succes!

24 Teams uit 6 landen met ruim 180 spelers uit Polen, Denemarken, Belgie, Groot-Brittanië, Duitsland en Nederland, hebben het internationale kanopolotoernooi Deventer weer tot een succes gemaakt. Tijdens ruim 80 wedstrijden in de hoofd- en eerste klasse werden in 2x 10 minuten topprestaties neergezet. De hoofdklasse is gewonnen door het Deense Silkborg in een zinderende finale tegen Deventer A. De derde plaats was voor Gent uit Beglië dat won van het Nederlandse Michiel de Ruyter uit Uithoorn. In de eerste klasse ging de finale tussen Kanu-Klub Pirat Bergeim 1 uit Duitsland en het Belgische Gekko 1. De derde plaats was voor TNT, ook uit België die de vierde plaats aan Viking Venlo lieten.

Tijdens het toernooi zijn ruim 80 wedstrijden van 2x 10 minuten gespeeld in de hoofd- en eerste klasse. Verder is er gespeeld met een schotklok waardoor een team binnen een minuut een doelpoging moet doen. Door het hoge water zijn er aanpassingen aan de velden gedaan, 2 velden lagen in de Cebecohaven, het derde veld was verplaatst naar de Gashaven. Ook de camping van de spelers kon niet op de landtong bij DKV en was verplaatst naar het voormalige Essentterrein. Met deze aanpassingen en medewerking van de gemeente kon het toernooi doorgaan.

Op zaterdag was de traditionele barbecue voor spelers en vrijwilligers.
Ondanks de regen en de wind kijken we weer terug op een succesvol en erg gezellig toernooi.

Onze ruim 40 vrijwilligers hebben hier zeker hun bijdrage aangeleverd:
Iedereen die meegewerkt heeft aan deze editie van het toernooi ALLEMAAL van harte bedankt voor jullie inzet en betrokkenheid; leden en niet-leden!

Alle uitslagen zijn te vinden op:
http://www.canoepolotournaments.com/deventer , klik op results.