Zelfredzaamheid en eskimoteercursus 2022 volgeboekt

Vanaf 15 januari 2022 zijn de Corona maatregelen weer enigszins versoepeld. We zijn in overleg met het Sportbedrijf de zelfredzaamheid en -eskimoteercursus aan het herplannen. Ondanks de oplopende besmettingscijfers lijkt het nu toch nog te kunnen.

Dit jaar zal de cursus alleen voor leden gehouden worden. Wil je mee doen geef je dan snel op. Er is plaats voor max. 14 cursisten.

Update 15 februari: Er zijn 14 aanmeldingen. Het is volgeboekt!

Kun je al kanoën en wil je lekkerder in je boot zitten, zekerder varen en weten wat je moet doen als je omgaat? En beter nog, als je om gaat ook weer overeind komen zonder te zwemmen? Dan is deze cursus perfect voor jou! Door alvast te oefenen in een (verwarmd) zwembad voel je je straks veel zekerder als je op open water gaat varen.

Zou je willen meedoen als begeleider dan ben je ook van harte welkom. Als we weer een volle cursus hebben dan wil ik graag met minimaal 4 begeleiders zijn. Heb je al (wat) ervaring en lijkt het je leuk om mensen te begeleiden om dit kunstje te leren, meldt je dan ook aan.

In 6 lessen van een uur leer je beter en veiliger in een kano zitten en wat te doen als je omslaat. Je leert gecontroleerd uitstappen onder water en oefent de eskimoteren waardoor je zonder uitstappen de kano weer rechtop draait. Verder leer je steunen met de peddel om te voorkómen dat je omgaat.

De cursus is bedoeld voor iedereen die zich veiliger in zijn/haar kano wil voelen. Mét of zonder kano ervaring. Mocht je al kunnen eskimoteren maar je wil het perfectioneren of zonder peddel oefenen, dan ben je ook welkom.

Met het sportbedrijf hebben we de eerste vrijdagavonden vastgesteld: 11, 18 en 25 maart en 1, 8 en 15 april (deze laatste is nog niet zeker). Alle avonden zijn van 20:00 tot 21:00 in het instructiebad van zwembad De Scheg. Als je mee doet, reken dan dat je van 19:00 tot 22:00 bezet bent.

De kosten zijn voor 18 jaar en ouder € 60,-- en tot 18 jaar € 30,--. Betalen na opgave op of in ieder geval voor de eerste cursusavond.

Voor materiaal wordt gezorgd, wel eigen zwemkleding en een handdoek mee nemen.De cursus wordt gegeven in kanopoloboten en wildwaterboten. Verzamelen en boten laden op de eerste avond om 19.00 bij het botenhuis van DKV: Gashavenstraat 9 in Deventer.

Opgave bij Paul van der Lee via mail: inschrijven@deventerkanovereniging.nl
Informatie bij Paul van der Lee telefonisch: 06-51139043